مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 3 آذر 1400 ساعت 05:402021-11-24بين الملل

سازمان ملل: قربانیان جنگ داخلی یمن به 377 هزار نفر رسیده است


بر اساس یک ارزیابی سازمان ملل متحد، جنگ هفت ساله داخلی یمن تا پایان سال جاری میلادی حدود 377 هزار نفر به طور مستقیم و غیرمستقیم قربانی به جا گذاشته است.

- بر اساس یک ارزیابی سازمان ملل متحد، جنگ هفت ساله داخلی یمن تا پایان سال جاری میلادی حدود 377 هزار نفر به طور مستقیم و غیرمستقیم قربانی به جا گذاشته است.

کودکان بزرگترین قربانیان این جنگ بوده اند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از دویچه وله، در یک گزارش برنامه توسعه سازمان ملل متحد، مرگ حدود 60 درصد از انسان هایی که در طول هفت سال جنگ داخلی یمن جان سپرده اند، ناشی از عوارض جانبی این جنگ، از جمله کمبود آب پاک، گرسنگی و بیماری ها بوده است.

بیش از 150 هزار نفر به طور مستقیم در درگیری های جنگ داخلی کشته شده اند.

بر اساس این گزارش اکثر انسان هایی که در اثر عوارض جانبی جنگ جان باخته اند، کودکانی بوده اند که در معرض گرسنگی و سوءتغذیه قرار داشته اند .

در گزارش برنامه توسعه و عمران سازمان ملل آمده است، در سال 2021 در هر 9 دقیقه یک کودک زیر پنج سال در اثر عوارض جانبی جنگ جان خود را از دست می دهد .

نیروهای ائتلاف نظامی به رهبری عربستان سعودی در اوایل سال 2015 برای دفاع از دولت مستعفی یمن و چند ماه پس از تصرف صنعا، پایتخت این کشور به دست حوثی ها، وارد جنگ با آنها شدند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سازمان ملل: قربانیان جنگ داخلی یمن به 377 هزار نفر رسیده است

سازمان ملل: قربانیان جنگ داخلی یمن به 377 هزار نفر رسیده است