مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 3 آذر 1400 ساعت 06:102021-11-24اقتصادي

کیفیت؛ عامل تفاوت قیمت روغن زیتو


معاون فنی اداره جهادکشاورزی شهرستان طارم گفت: قیمت روغن زیتون ها براساس کیفیت خیلی متفاوت است و برای اینکه خریدار بداند روغن زیتونی که دریافت می کند باکیفیت است یا نه نیازمند آموزش است تا از راه ارزیابی حسی این توانایی را داشته باشد.

- فرهاد اکبری در گفت وگو با ایسنا، در رابطه با برگزاری دوره آموزشی ارزیابی حسی روغن زیتون در شهرستان طارم و با بیان اینکه برگزاری این دوره، یکی از نیازهای اساسی برای روغن زیتون است، اظهار کرد: با توجه به گران بودن آزمایش های بیوشیمی برای روغن زیتون، نمونه گیری از کارخانه برای تشخیص روغن زیتون خوب صرفه اقتصادی ندارد ولی علمی به نام علم ارزیابی روغن زیتون از طریق حس چشایی و بویایی وجود دارد که از این طریق در رابطه با کیفیت روغن زیتون قضاوت می شود.

وی افزود: در کشورهایی مانند اسپانیا و ایتالیا که میزان تولید زیتون بسیار بالایی دارند، ارزیابی حسی روغن زیتون مرسوم است و این روش علاوه بر کاربردی که برای کشاورزان در نحوه تولید روغن با کیفیت دارد، برای خریداران نیز در اینکه بتوانند روغن زیتون خوب را از هم تشخیص دهند نیز، موثر است.

این مسئول تصریح کرد: بسته بندی روغن زیتون در کل دنیا بر اساس رقم و کیفیت انجام می شود و قیمت روغن زیتون ها بر اساس کیفیت خیلی متفاوت است و برای اینکه خریدار بداند روغن ز


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کیفیت؛ عامل تفاوت قیمت روغن زیتو

کیفیت؛ عامل تفاوت قیمت روغن زیتو