مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 3 آذر 1400 ساعت 07:352021-11-24اقتصادي

آب و اشتغال دو بحران بزرگ کشور/لزوم کاهش 30 میلیارد مترمکعب آب در بخش کشاورزی


معاون پژوهشی مرکز ملی مطالعات راهبردی کشاورزی و آب با تاکید بر اینکه آب و اشتغال دو بحران بزرگ کشور است، گفت: باید مصرف آب در بخش کشاورزی را 30 میلیارد مترمکعب کاهش داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، عباس کشاورز در پیش نشست پنجم اولین کنفرانس ملی دیپلماسی اقتصادی با عنوان دیپلماسی آب، با تاکید بر تجارت آب مجازی گفت: آب مجازی یک سیاست چند بعدی اقتصادی، سیاسی، تجاری است و همین چند بعدی بودن آن تضادهای درونی ایجاد می کند.

  معاون پژوهشی مرکز ملی مطالعات راهبردی کشاورزی و آب با اشاره به تامین معیشت برخی خانوارهای روستایی از طریق کشت برخی محصولات کشاورزی آب بر مانند برنج اظهار داشت: به همین دلیل به سیاسیون فشار می آوردند که جلوی واردات برنج گرفته شود و لذا وزا و دولت از این مساله تمکین می کنند و با این شرایط نه مصرف کننده می تواند برنج بخورد و نه آب مجازی برنج در کشور جاری می شود و نه می توان سیاست حذف برنج را در کشور جاری کرد بنابراین این وضعیت یک مجموعه ای است که از معیشت آغاز و تبدیل به یک پروسه سیاسی می شود و در نهایت نیز تبدیل به یک نهاد قانونمند می شود.

  کشاورز با اشاره به لزوم تغییر در برنامه های غذایی گفت: در کشورهای کم آب باید نوع مصرف تغییر کند و به جای مصرف غلات به سمت مصرف محصولاتی مثل سیب زمینی حرکت کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آب و اشتغال دو بحران بزرگ کشور/لزوم کاهش 30 میلیارد مترمکعب آب در بخش کشاورزی

آب و اشتغال دو بحران بزرگ کشور/لزوم کاهش 30 میلیارد مترمکعب آب در بخش کشاورزی