مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 3 آذر 1400 ساعت 07:552021-11-24اقتصادي

تولد پروژه های غیراثربخش


نظام بودجه ریزی در ایران اشکالات بلندمدت و ساختاری دارد و چه در بعد هزینه ای و چه در بعد تملک دارایی های سرمایه ای از الگوهای مدرن بودجه ریزی تبعیت نمی کند! - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از تبریز، داود بهبودی، عضو هیأت علمی دانشگاه تبریز و رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان آذربایجان شرقی طی یادداشتی به تحلیل اشکالات نظام بودجه ریزی کشور پرداخت.

  نظام بودجه ریزی در ایران اشکالات بلندمدت و ساختاری دارد و چه در بعد هزینه ای و چه در بعد تملک دارایی های سرمایه ای از الگوهای مدرن بودجه ریزی تبعیت نمی کند؛ چرا که درآمدهای سهل الوصول نفتی و ناکارآمدی نظام مالیاتی باعث می شود دولت ها چه پیش از انقلاب اسلامی و چه بعد از آن تمایل چندانی به اصلاح ساختار نداشته باشند و از طرفی قوه مقننه هم که بودجه را تصویب می کند، به این مسائل ورود نمی یابد.

بحث کاهش وابستگی به نفت که حتی از سال های قبل از انقلاب مطرح بوده و همه دولت های بعد از انقلاب هم شعار کاهش وابستگی به نفت را داده اند؛ اما در عمل اتفاقی مورد انتظار نیفتاده و هر وقت توانستیم نفت بفروشیم به این درآمدها وابسته تر شدیم.

در دهه های قبل اگر به دلایلی مثل جنگ، تحریم و کاهش قیمت نفت نتوانستیم به درآمد نفتی مورد انتظار دست یابیم بالاجبار تحت تاثیر موج های برون زا، وابستگی خود به درآمده


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تولد پروژه های غیراثربخش

تولد پروژه های غیراثربخش