مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 3 آذر 1400 ساعت 08:552021-11-24بين الملل

واکنش چین به دعوت آمریکا از تایوان برای حضور در «نشست دموکراسی»


وزارت امور خارجه چین دعوت آمریکا از تایوان برای حضور در نشست دموکراسی را محکوم و توقف تبانی با جدایی طلبان تایوانی را خواستار شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، دولت ) آمریکا در حالی قصد برگزاری چنین نشستی را دارد که به گفته کارشناسان بین المللی و حتی مقامات ارشد داخل این کشور، دموکراسی آمریکایی در حال افول است.

اوج افول دموکراسی آمریکایی سال گذشته و در جریان انتخابات ریاست جمهوری این کشور نمایان شد.

دونالد ترامپ رییس جمهور سابق آمریکا پس از شکست در انتخابات ادعای تقلب گسترده را مطرح کرد و در نهایت هم زمان با تأیید پیروزی بایدن در کنگره آمریکا، هواداران ترامپ به این محل حمله کردند.

از سوی دیگر، آمریکا و متحدانش به بهانه برقراری آزادی و دموکراسی غربی، بیست سال افغانستان را تحت اشغال درآورده و در پایان ضمن اذعان به عدم توانایی در رسیدن به این هدف، خروج ناشیانه و سراسیمه از این کشور را رقم زدند.

با این حال بایدن چندی پیش در این باره مدعی شده است: می خواهم به همه یادآوری کنم چطور به اینجا رسیدیم و منافع آمریکا در افغانستان چیست.

ما تقریباً 20 سال پیش به افغانستان رفتیم، با اهدافی مشخص که عبارت بود از دستگیر کردن آنهایی که 11 سپتامبر 2001 به ما حمله کردند و حصول اطمینان از اینکه القاعده نمی تواند از افغانستان به عنو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

واکنش چین به دعوت آمریکا از تایوان برای حضور در «نشست دموکراسی»

واکنش چین به دعوت آمریکا از تایوان برای حضور در «نشست دموکراسی»