مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 3 آذر 1400 ساعت 10:252021-11-24دانش

وابستگی دانشگاه ها به بودجه دولتی به 82 درصد افزایش یافته است


معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: متاسفانه در سال های اخیر میزان وابستگی دانشگاه های سراسر کشور به بودجه های دولتی به 82 دصد افزایش یافته است.

- ، علی خطیبی ظهر امروز چهارشنبه در مراسم معرفی رییس جدید دانشگاه ایلام اظهار داشت: خوشبختانه اقدامات چشمگیر علمی، فرهنگی و زیرساختی در دانشگاه ایلا طی سال های اخیر انجام شده است.

معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با قدردانی از تلاش ها و اقدامات رییس سابق دانشگاه ایلام، گفت: مراکز آموزش عالی و بویژه دانشگاه ها باید تلاش کنند مقدار بودجه خود را از بخش دولتی کاهش دهند.

وی با اشاره به اینکه همه دانشگاه های دنیا بر تولید ثروت تاکید کرده اند و این مهم باید در دانشگاه های کشور نهادینه شود، ادامه داد: صنعت به دانشگاه اعتماد کرده و پروژه های دانشجویی باید در راستای حل مسائل مردم به کار گرفته شود، دانشگاه باید در زمینه کاهش میزان بیکاران اهتمام داشته باشند.

معاون وزیر علوم تاکید کرد: وابستگی بودجه دانشگاه های کشور به دولت در 1395 به 72 درصد بوده ولی این رقم در سال 1400 به 82 درصد رسیده است که این میزان در طول پنج سال اخیر نه تنها کاهش نیافته بلکه 10 درصد رشد داشته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وابستگی دانشگاه ها به بودجه دولتی به 82 درصد افزایش یافته است

وابستگی دانشگاه ها به بودجه دولتی به 82 درصد افزایش یافته است