مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 3 آذر 1400 ساعت 10:352021-11-24پزشكي

عوارض چاقی برای کودکان چیست؟


یک متخصص تغذیه، در پاسخ به این سوال که «عوارض چاقی برای کودکان چیست؟»، یادآور شد: امروزه چاقی و اضافه وزن کودکان تبدیل به معضل در کل دنیاست.

- ایسنا/گیلان یک متخصص تغذیه، در پاسخ به این سوال که عوارض چاقی برای کودکان چیست؟ ، یادآور شد: امروزه چاقی و اضافه وزن کودکان تبدیل به معضل در کل دنیاست.

دکتر مرجان مهدوی روشن در گفت وگو با ایسنا، چاقی دوران کودکی را وابسته به چندین عامل دانست و اظهار کرد: برای پیشگیری از اضافه وزن و چاقی در کودکان باید همه عوامل را کنترل کنیم.

وی نخستین عامل چاقی در کودکان را وراثت دانست و افزود: اگر والدین یا یکی از والدین کودک چاق باشند، احتمال چاق شدن کودک نیز وجود دارد، اما این باور اشتباه است که کودک دارای والدین چاق حتما چاق می شود و راهی برای کنترل آن نیست.

این متخصص تغذیه، بی تحرکی را عامل دوم در چاقی کودکان دانست و تصریح کرد: متاسفانه در سال های اخیر شاهد تحرک کم کودکان هستیم، زیرا زندگی ها آپارتمانی شده و فضا برای بازی کودکان در داخل خانه وجود ندارد و همه مسیرها با خودرو طی می شود و کودکان در کنار خانواده پیاده روی نمی کنند.

مهدوی روشن، با بیان اینکه کرونا طی دو سال گذشته بر بی تحرکی کودکان افزوده است، ادامه داد: بچه ها در خانه هستند و مدارس تعطیل شده و فرصت تحرک در زنگ ورزش و ساعت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عوارض چاقی برای کودکان چیست؟

عوارض چاقی برای کودکان چیست؟