مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 3 آذر 1400 ساعت 11:452021-11-24سياسي

اعتراضات اصفهان؛ در مسیر مطالبه گری و مشارکت سیاسی


حمایت بی سابقه دولت سیزدهم از تجمع مردم و پیگیری برای حل مشکل، موجبات امیدواری و دلگرمی آن ها را فراهم کرده و برخلاف دوره های گذشته که بی توجی مسئولین آتش نارضایتی مردم را شعله ور می کرد، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار تشکل های دانشگاهی خبرگزاری فارس، حسام الدین نعمتی عضو شبکه پژوهشگران هسته بازاریابی سیاسی مرکز رشد دانشگاه امام صادق(ع) طی یادداشتی نوشت: یکی از مهمترین چالش هایی که جمهوری اسلامی در چند سال اخیر با آن مواجه بوده، مربوط به مسئله مشارکت سیاسی مردم می شود.

معنای مشارکت سیاسی در ایران محدود به انتخابات شده و عملا افراد تنها از طریق انتخاب مسئولین و در زمان های خاص و کوتاهی می توانند در امور سیاسی کشور مشارکت داشته باشند و سایر جنبه های مشارکت سیاسی نادیده گرفته می شود.

یکی از ابعاد این مشارکت که فرایندهای آن در کشور پیش بینی نشده است، حق اعتراض مسالمت آمیز نسبت به مشکلات موجود در کشور است.

این در حالی است که انتقاد و اعتراض از جمله حقوق و آزادی های سیاسی شهروندان به شمار می رود که در برخی نظام های مردم سالار به رسمیت شناخته شده است.

با تعریف نشدن سازوکارهای برگزاری تجمعات اعتراضی در ایران، در گذشته شاهد بروز اتفاقات ناگواری از جمله وقایع دی ماه 96 و آبان 98 که خسارات فراوانی برای کشور در پی داشت بودیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اعتراضات اصفهان؛ در مسیر مطالبه گری و مشارکت سیاسی

اعتراضات اصفهان؛ در مسیر مطالبه گری و مشارکت سیاسی