مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 3 آذر 1400 ساعت 12:102021-11-24اقتصادي

جزییات برنامه سازمان بورس برای حمایت از سهام داران خرد


رییس سازمان بورس و اوراق بهادار از انتشار اوراق اختیار تبعی، برای حمایت از سهامداران خرد خبر داد و افزود: سازمان از دیگر شرکت ها، مخصوصاً شرکت های بزرگ که تاکنون اوراق اختیار تبعی را منتشر نکرده اند، - خواسته است، در سررسید ها و قیمت های متنوع تر این اوراق را منتشر کنند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، مجید عشقی درمورد فروش اوراق توضیح داد: اتفاقی که درخصوص تأمین مالی در این مدت رخ داد، این بود که قرار شد کسری بودجه از طریق انتشار اوراق برطرف شود.

تلاش این بوده است که همزمان با انتشار اوراق، بحث بازخرید اوراق قبلی هم انجام شود تا بین منابع تزریق شده به بازار و منابعی که از بازار خارج می شود، تعادل برقرار شود.

سعی شده است به بزرگ شدن نهادهای مالی مانند صندوق ها کمک شود تا جذب منابع برای آن ها راحت تر شده و قادر به جذب این منابع باشند.

از سوی دیگر، در این مدت در فرایند افزایش سرمایه شرکت ها هم تسهیلات لازم صورت گرفت.

هرچند به دلیل اتفاقات رخ داده در بازار پول و افزایش سود بین بانکی، تأمین مالی برای شرکت ها دشوار شده و فشار روی بانک ها زیاد است، اما امیدواریم در آینده با تعدیل بخشی این سیاست ها، فشارها کاهش یابد.

وی به این سوال که آیا فروش اوراق به بازار سرمایه ارتباطی ندارد؟ پاسخ داد:اینکه بگوییم فروش اوراق هیچ ارتباطی به بازار سرمایه ندارد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جزییات برنامه سازمان بورس برای حمایت از سهام داران خرد

جزییات برنامه سازمان بورس برای حمایت از سهام داران خرد