مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 3 آذر 1400 ساعت 12:402021-11-24اقتصادي

تحمیل بار رواناب ها بر شبکه های جمع آوری فاضلاب همدان


معاون بهره برداری و توسعه فاضلاب شرکت آب و فاضلاب استان همدان تحمیل بار رواناب ها بر شبکه های جمع آوری فاضلاب را عامل اصلی پس زدگی این شبکه ها دانست.

- به گزارش، فرهاد بختیاری فر چهارشنبه در جمع خبرنگاران، ضمن اشاره به برخی پس زدگی ها در زمان ریزش نزولات جوی گفت: از آنجا که شبکه های جمع آوری فاضلاب در همدان به منظور جمع آوری آب های سطحی طراحی نشده اند و این گونه شبکه ها بر مبنای ورود فاضلاب خانگی است، لذا ورود آب های سطحی در مواقع ریزش باران، بار اضافی را بر این شبکه ها تحمیل می کند که این بار در نهایت موجب ایجاد پس زدگی در برخی نقاط شهر به ویژه نقاط حاشیه ای می شود.

وی با بیان اینکه شبکه های جمع آوری فاضلاب در همدان صرفاً به منظور جمع آوری فاضلاب طراحی شده اند، توضیح داد: این نوع از شبکه ها، مختلط طراحی نشده اند و اصولاً طراحی شبکه های مختلط به منظور جمع آوری فاضلاب و آب های سطحی از لحاظ فنی و اقتصادی مقرون به صرفه نیست.

بختیاری فر با تاکید بر اینکه اصولاً بر اساس قانون، ایجاد شبکه های مخصوص جمع آوری آب های سطحی و هدایت این نوع از رواناب ها بر عهده شهرداری ها است، خاطرنشان کرد: مطابق اساسنامه شرکت، شرکت آب و فاضلاب دو وظیفه عمده توزیع آب شرب، جمع آوری و دفع فاضلاب را برعهده دارد و شهرداری ها متولی صد درصد در بحث ایجاد شبکه های


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تحمیل بار رواناب ها بر شبکه های جمع آوری فاضلاب همدان

تحمیل بار رواناب ها بر شبکه های جمع آوری فاضلاب همدان