مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 3 آذر 1400 ساعت 13:052021-11-24سياسي

دهکده نساجی رویین اسفراین روستای ملی می شود


معاون صنایع دستی اداره کل صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی از ثبت تنها دهکده نساجی کشور به عنوان دهکده ملی خبر داد.

- محمدرضا قهرمانیان در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: امید می رود تا پایان سال جاری پرونده ثبت دهکده نساجی رویین اسفراین در شورای راهبردی تعیین شهرها و روستاهای ملی بررسی و به عنوان دهکده ملی ثبت شود.

وی با بیان اینکه این دهکده ملی قطب بافندگی استان است گفت: 20 کارگاه بافندگی حوله، چادرشب و دیگر دست بافته ها در این روستا فعال است و به جز آن بافندگان این روستا به صورت خانگی نیز فعالیت می کنند.

قهرمانیان اظهار کرد: این روستا بالاترین میزان تولیدات منسوجات سنتی استان را دارد به طوری که در این روستا سالانه 150 هزار مترمربع چادرشب، حوله، دستمال و شال تولید می شود.

وی با بیان اینکه هم اکنون 350 تا 400 نفر از افراد ساکن در روستای رویین به طور مستقیم به تهیه نخ، رنگ آمیزی و بافت چادرشب و فروش آن نیز اشتغال دارند گفت: رشته چادرشب بافی یا نساجی سنتی رویین مهر اصالت سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی سازمان ملل متحد (یونسکو) نیز دریافت کرده است.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی و صنایع دستی خراسان شمالی تاکید کرد: بیش از 16 هزار صنعتگر در 61 رشته صنایع دستی شامل چادرشب بافی، کلاه کرکی، سفره کردی، فرش کردی، پشتی و قالیچه ترکمنی،


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دهکده نساجی رویین اسفراین روستای ملی می شود

دهکده نساجی رویین اسفراین روستای ملی می شود