مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 3 آذر 1400 ساعت 18:352021-11-24ورزشي

کدام آسیب ورزشی به طور کامل درمان نمی شود؟


یک دکترای تربین بدنی و استادیار دانشگاه لرستان می گوید: 10 تا 30 درصد از افرادی که آسیب آسپرین می بینند دچار ناپایداری مزمن مچ پا و در نتیجه نقص هایی در عملکرد می شوند.

- یک دکترای تربین بدنی و استادیار دانشگاه لرستان می گوید: 10 تا 30 درصد از افرادی که آسیب آسپرین می بینند دچار ناپایداری مزمن مچ پا و در نتیجه نقص هایی در عملکرد می شوند.

مصطفی بهرامی در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: مفصل مچ پا یکی از مهمترین مفاصل تکیه گاهی است که حتی در فعالیت های عادی روزانه نقش مهمی می کند.

وی ادامه داد: از میان آسیب های ورزشی، آسپرین مچ پا(پیچ خوردگی) شایع ترین آسیب در فعالیت های تفریحی و ورزشی است که در اکثر ورزش ها مانند فوتبال، بسکتبال، والیبال، ورزش های رزمی و غیره وجود دارد.

بهرامی با بیان اینکه این آسیب معمولاً به طور کامل درمان نمی شود و برگشت پذیر است، افزود: آسپرین مچ شایع ترین آسیب ورزشی بوده و میزان دقیق شیوع آسپرین مچ پا در کل جمعیت ناشناخته است.

این دکترای تربیت بدنی و عضو هیئت علمی دانشگاه لرستان بیان کرد: اکثر اطلاعات مربوط به شیوع آسپرین بر پایه مطالعاتی بوده که جمعیت های خاص را بررسی کرده اند و یا شامل افراد آسیب دیده بود که به پزشک مراجعه نکرده و یا این که توسط پزشکان محلی درمان شده و اطلاعات آنان ثبت نشده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کدام آسیب ورزشی به طور کامل درمان نمی شود؟

کدام آسیب ورزشی به طور کامل درمان نمی شود؟