مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 4 آذر 1400 ساعت 06:002021-11-25پزشكي

امیدواریم تا پایان سال مرکز پیوند قلب کرمانشاه راه اندازی شود


رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: 95درصد کارهای راه اندازی مرکز پیوند قلب کرمانشاه انجام شده و امیدواریم تا پایان سال بتوانیم این مرکز را راه اندازی کنیم.

- ایسنا/کرمانشاه رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: 95درصد کارهای راه اندازی مرکز پیوند قلب کرمانشاه انجام شده و امیدواریم تا پایان سال بتوانیم این مرکز را راه اندازی کنیم.

دکتر محمودرضا مرادی در اولین جلسه انجمن اهدای عضو ایرانیان - شعبه کرمانشاه- با بیان اینکه اهدای عضو یکی از معنوی ترین و انسانی ترین کارهاست، گفت: بیماریهای مزمن مثل نارسایی های قلبی و کلیوی عموما درمان مناسبی ندارند و تنها دو راه اساسی برای درمان آنان وجود دارد، یکی استفاده از پیوند اعضا که از سالها پیش در دنیا مرسوم بوده و دیگری استفاده از طب بازساختی و سلولهای بنیادی که بیشتر در مراحل اولیه و در بیماریهای پوست و استخوان قابلیت اجرا دارد.

وی گفت: پیوند اعضا از دو راه امکان دارد، دهنده زنده و یا فرد مرگ مغزی شده که با توجه به اینکه دهنده زنده دارای محدودیت هایی است، بهترین راه پیوند از طریق افراد مرگ مغزی می باشد.

وی با بیان اینکه پیوند کلیه در کرمانشاه قدمتی دیرینه دارد، افزود: تا کنون بیش از 1750 پیوند کلیه انجام شده است و بیش از 70 پیوند مغز استخوان نیز در کرمانشاه انجام گرفته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

امیدواریم تا پایان سال مرکز پیوند قلب کرمانشاه راه اندازی شود

امیدواریم تا پایان سال مرکز پیوند قلب کرمانشاه راه اندازی شود