مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 4 آذر 1400 ساعت 10:202021-11-25بين الملل

پکن: آمریکا نباید درباره تایوان دچار توهم باشد


وزارت دفاع چین با بیان اینکه هیچ جایی برای سازش در مورد تایوان وجود ندارد، تاکید کرد واشنگتن نباید در این موضوع توهم داشته باشد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، حمایت های آمریکا و کشورهای غربی از استقلال تایوان و ارسال تجهیزات نظامی به این جزیره، بار دیگر با واکنش تند ، وو طی نشست خبری ضمن اشاره به یک سری اقدامات تحریک آمیز اخیر از سوی آمریکا در مورد چندین موضوع طی نشست خبری ماهانه در پکن گفت  داشتن یک رابطه سالم و باثبات برای هر دو کشور (آمریکا و چین) و آنچه جهان انتظار دارد خوب است.

او در پاسخ به سوالی درباره روابط نظامی چین و آمریکا با توجه به گفت وگوهای اخیر رؤسای جمهور و مقام های دو کشور، توضیح داد: چین به حفظ مبادلات و همکاری با ایالات متحده تمایل دارد .

سخنگوی وزارت دفاع چین ادامه داد: با این حال، برای مدتی، طرف آمریکایی حرف های غیرمسئولانه زیادی گفته و کارهای تحریک آمیز زیادی در مورد تایوان، دریای جنوبی و عملیات های جاسوسی از نزدیک توسط کشتی های جنگی و هواپیماها انجام داده است .

به نوشته رویترز، وو با بیان اینکه چین اصولی برای توسعه روابط بین ارتش های دو کشور دارد، تصریح کرد: اما نمی توان حاکمیت، عزت و منافع اصلی یک کشور (چین) را زیر پا گذاشت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پکن: آمریکا نباید درباره تایوان دچار توهم باشد

پکن: آمریکا نباید درباره تایوان دچار توهم باشد