مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 4 آذر 1400 ساعت 12:402021-11-25اقتصادي

تولید سالیانه 40 هزار قطعه جوجه شتر مرغ در استان همدان


مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی استان همدان از تولید سالیانه 40 هزار قطعه جوجه شتر مرغ خبر داد.

- به گزارش، علیرضا قراگوزلو اظهار کرد: در استان همدان 24 واحد پرورش شتر مرغ فعال بوده که از این تعداد، هشت واحد به صورت توأم مولد و پرورشی بوده و مابقی نیز تنها در زمینه پرورش فعالیت دارند.

وی سیستم پرورش شتر مرغ را شامل سه صورت توأم (مولد و پرواری)، فقط مولد (مادر) یا فقط پرواری دانست و تصریح کرد: با توجه به تغییر اقلیم و کاهش مراتع، پرورش شتر مرغ به عنوان پرنده قرن شناخته شده و کاهش دام مراتع مانند گوسفند به منظور حفظ مراتع موجود ضرورت داشته است.

وی با بیان اینکه باید به سمت رشد تولید گوشت قرمز شتر مرغ و پرورش شتر مرغ پیش رفت، ادامه داد: مراتع در حال از بین رفتن بوده و علاوه بر آن شتر مرغ ضریب تبدیل خوبی دارد و زاد و ولد آن بیش از گوسفند است.

مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی استان همدان تولید سالیانه گوشت شتر مرغ استان همدان را 420 تن برشمرد و افزود: استان همدان در پرورش شتر مرغ در سال گذشته دارای رتبه پنجم کشور بوده که در پایان سال رتبه امسال استان نیز توسط وزارت جهاد کشاورزی اعلام می شود.

وی با بیان اینکه پرورش شتر مرغ در سطح استان گسترش دارد و در حال حاضر واحد ملایر یکی از بهترین واحدهای پرورش شتر مرغ استان همدان به شمار می رود،


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تولید سالیانه 40 هزار قطعه جوجه شتر مرغ در استان همدان

تولید سالیانه 40 هزار قطعه جوجه شتر مرغ در استان همدان