مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 5 آذر 1400 ساعت 05:252021-11-26سياسي

دهکده نساجی رویین اسفراین، روستای ملی می شود


معاون صنایع دستی خراسان شمالی از ثبت تنها دهکده نساجی کشور به عنوان دهکده ملی خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از بجنورد، صبح امروز محمدرضا قهرمانیان، معاون صنایع دستی خراسان شمالی در گفت وگو با رسانه ها با اعلام ثبت دهکده نساجی رویین، تنها دهکده نساجی در کشور به عنوان دهکده ملی، اظهارکرد: امید می رود تا پایان سال جاری پرونده ثبت دهکده نساجی رویین اسفراین در شورای راهبردی تعیین شهرها و روستاهای ملی بررسی و به عنوان دهکده ملی ثبت شود.

وی با بیان این که این دهکده ملی قطب بافندگی استان است، گفت: 200 کارگاه بافندگی حوله، چادرشب و دیگر دست بافته ها در این روستا فعال است و به جز آن بافندگان این روستا به صورت خانگی نیز فعالیت می کنند.

معاون صنایع دستی خراسان شمالی افزود: این روستا بالاترین میزان تولیدات منسوجات سنتی استان را دارد به طوری که در این روستا سالانه 150 هزار مترمربع چادرشب، حوله، دستمال و شال تولید می شود.

وی با بیان این که هم اکنون 350 تا 400 نفر از افراد ساکن در روستای رویین به طور مستقیم به تهیه نخ، رنگ آمیزی و بافت چادرشب و فروش آن نیز اشتغال دارند گفت: رشته چادرشب بافی یا نساجی سنتی رویین مهر اصالت سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی سازمان ملل متحد (یونسکو) نیز دریافت کرده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دهکده نساجی رویین اسفراین، روستای ملی می شود

دهکده نساجی رویین اسفراین، روستای ملی می شود