مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 5 آذر 1400 ساعت 07:052021-11-26اقتصادي

ارائه پیش نویس لایحه ای به منظور مقابله با استخراج غیرمجاز رمزارز


مجری طرح تامین برق رمزارزها با اشاره به اینکه قیمت یارانه ای برق انگیزه را برای استخراج رمزارز تشدید می کند، از ارائه پیش نویس لایحه ای به منظور مقابله با استخراج غیرمجاز رمزارزها خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از توانیر، محمد خدادادی، مجری طرح تامین برق رمزارزها در شرکت توانیر اظهار داشت: الزام به تامین برق و گاز با قیمت تکلیفی و یارانه ای از مهم ترین عوامل شیوع استخراج غیرمجاز رمزارزها در کشور به شمار می رود و راهکار بنیادین مقابله با آن واقعی شدن قیمت حامل های انرژی است.

خدادادی با بیان اینکه استخراج غیرمجاز رمز ارز قاچاق سوخت است، خاطرنشان کرد: همانند سوخت که اختلاف قیمت در داخل و خارج از کشور به ایجاد پدیده قاچاق سوخت در مرزها می انجامد، در برق نیز اختلاف به شدت معنادار نرخ برق در ایران و سایر کشورها به رواج پدیده استخراج غیرمجاز رمز ارز منجر شده است.

به گفته وی نسبت قیمت برق در ایران با کشورهای دیگر یک بیستم و در مواردی حتی تا یک هشتادم می رسد که همین موضوع، استخراج غیرمجاز رمزارز در ایران را شدت بخشیده و مبارزه با آن را سخت تر کرده است.

وی افزود: ازین منظر کسب سود از طریق ماینینگ غیرمجاز در واقع سوءاستفاده از رانت دسترسی به برق یارانه ای است که اثرات منفی جبران ناپذیری بر اقتصاد، صنایع و محیط زیست کشور د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ارائه پیش نویس لایحه ای به منظور مقابله با استخراج غیرمجاز رمزارز

ارائه پیش نویس لایحه ای به منظور مقابله با استخراج غیرمجاز رمزارز