مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 5 آذر 1400 ساعت 10:202021-11-26پزشكي

شایع ترین نوع سرطان خون در اطفال


فوق تخصص خون و آنکولوژی درباره سرطان خون، گفت: نمای کلی این بیماری ممکن است شبیه به سرماخوردگی و یا بیماری های عفونی باشد، به شکلی که روند بیماری طولانی می شود.

- جی پلاس ، سیدامیر شیخ الاسلامی، با اشاره به اینکه سرطان خون انواع مختلفی دارد، اظهار کرد: به طور کلی در سرطان خون، مغز استخوان به صورت غیر عادی، مقدار بسیار زیادی سلول خونی تولید می کند، این سلول ها با سلول های خون نرمال و عادی متفاوت هستند و درست عمل نمی کنند.

مهر نوشت؛ وی افزود: زمانی که فرد به سرطان خون مبتلا می شود تولید طبیعی سلول های سفید خون متوقف می شود و توانایی فرد در مقابله با بیماری ها از بین می رود، این بیماری بر اساس رده های مختلف می تواند مبتلایان را درگیر کند.

شیخ الاسلامی با بیان اینکه درگیری سلول های سازنده خونی خصوصاً در مغز استخوان ساز، با نام لوسمی ها شناخته می شود خاطرنشان کرد: لوسمی بر اساس نوع گویچه سفید خون که دچار تراریختگی و سرطان شده به دو دسته لنفوییدی یا لنفوبلاستی و میلوییدی تقسیم می شود.

به گفته استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی دو دسته لوسمی به دو نوع حاد و مزمن تقسیم می شود، لذا چهار نوع شایع لوسمی داریم که شامل مزمن میلوییدی ، لوسمی حاد میلوییدی ، لوسمی مزمن لنفوییدی و لوسمی حاد لنفوییدی (ALL، CLL، AML، CML) است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شایع ترین نوع سرطان خون در اطفال

شایع ترین نوع سرطان خون در اطفال