مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 5 آذر 1400 ساعت 11:152021-11-26بين الملل

هیئت آمریکایی با رییس جزیره تایوان دیدار کرد


هیئتی متشکل از 5 قانونگذار مجلس نمایندگان آمریکا در اقدامی تنش آفرین با کشور چین برای دومین بار در یک ماه گذشته به تایوان سفر کرده و امروز با رییس این جزیره دیدار کردند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری رویترز، هیئتی متشکل از 5 قانونگذار مجلس نمایندگان آمریکا که دیروز پنجشنبه برای گفتگو با مقامات تایپه وارد این جزیره شده بودند، با رییس تایوان دیدار کردند.

بر اساس اعلام این خبرگزاری، این هیئت متشکل از الیسا اسلاتکین، مارک تاکانو، کالین آلرد، سارا جیکوبز و نانسی میس بوده و با تسای اینگ ون رییس جزیره تایوان نشستی را برگزار کردند.

بر اساساعلام رویترز، این دومین بار در یک ماه گذشته است که قانونگذاران آمریکایی در اقدامی تنش آفرین با کشور چین از این جزیره دیدن می کنند.

این در حالیست که ژو فنگ لیان سخنگوی دفتر امور تایوان در شورای دولتی چین چهارشنبه طی بیانیه ای به دعوت شدن جزیره تایوان به کنفرانس مجازی درباره دموکراسی که قرار است از سوی آمریکا در خلال روزهای 9 و 10 دسامبر سال جاری برگزار شود، واکنش نشان داد.

سخنگوی دفتر امور تایوان در شورای دولتی چین دعوت از تایوان در این کنفرانس را به عنوان خطا توصیف کرد و گفت: با هر گونه تماس و ارتباط رسمی بین آمریکا و جزیره مخالفت می کنیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هیئت آمریکایی با رییس جزیره تایوان دیدار کرد

هیئت آمریکایی با رییس جزیره تایوان دیدار کرد