مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 6 آذر 1400 ساعت 04:552021-11-27فرهنگي

آثار بخش «شبیه خوانی» با توجه به کیفیت اجراها انتخاب شدند


عضو هیات انتخاب بخش شبیه خوانی بیستمین جشنواره نمایش های آیینی و سنتی عنوان کرد هیات انتخاب نه براساس سابقه یا رزومه افراد که بر مبنای کیفیت اجرا، - گروه ها را انتخاب کرده است.

علی عزیزی عضو هیات انتخاب آثار بخش شبیه خوانی بیستمین جشنواره نمایش های آیینی و سنتی در گفت وگو با خبرنگار مهر درباره تاثیرات جشنواره نمایش های آیینی و سنتی بر هنر شبیه خوانی کشور طی نوزده دوره برگزاری گفت: جشنواره نمایش های آیینی و سنتی در برهه ای از تاریخ که بیم آن می رفت تا بسیاری از نسخ قدیمی و شیوه های اجرایی آن به فراموشی سپرده شود با هدف حفظ این میراث هنری و فرهنگی، سیاست تشویق و حمایت از اجرای مجالس غریب را در پیش گرفت و تا همین دوره نیز این سیاست پابرجا بوده است.

در این مدت، بسیاری از نسخ قدیمی که در طول سال ها مجال اجرا نداشتند، توسط برجسته ترین هنرمندان شبیه خوانی کشور روی صحنه آمد.

وی افزود: این اجراها از همان دوره های نخستین ضبط شد و اکنون در آرشیو سمعی و بصری اداره کل هنرهای نمایشی در اختیار علاقه مندان، پژوهشگران و هنرمندان عرصه شبیه خوانی قرار دارد.

از سوی دیگر نسخ بسیاری از این مجالس، با نام و موافقت خود صاحبان نسخ، توسط انتشارات نمایش در قالب دفترهای تعزیه یا سایر نشریات به چاپ رسید و همه این تلاش ها سبب شد تا اگر امروز بسیاری از ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آثار بخش «شبیه خوانی» با توجه به کیفیت اجراها انتخاب شدند

آثار بخش «شبیه خوانی» با توجه به کیفیت اجراها انتخاب شدند