مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 6 آذر 1400 ساعت 05:202021-11-27اقتصادي

افزایش 26 درصدی مصرف گاز در زنجان


مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان گفت: مصرف گاز طبیعی در مقایسه با مدت مشابه پارسال در حدود 26 درصد افزایش دارد.

- موسی احمدلو در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: با کاهش دمای هوا طی چند روز اخیر؛ مصرف گاز طبیعی در مقایسه با مدت مشابه پارسال در حدود 26 درصد افزایش یافته و از مرز 9 میلیون و 500 هزار مترمکعب فراتر رفته است.

وی افزود: در فصل سرما اولویت شرکت گاز؛ تامین گاز بخش خانگی است و صنایع استان موظف به تامین سوخت جایگزین برای خود هستند و در حال حاضر با اعمال محدودیت در بخش مصارف عمده استان؛ مصرف گاز نیروگاه سلطانیه صفر و از مدار خارج شده است تا شاهد مصرف 9 میلیون و 520 هزار مترمکعب گاز در استان باشیم.

این مسئول با بیان اینکه مصرف روزانه کل استان نیز در مدت مشابه پارسال معادل 7 میلیون و 560 هزار مترمکعب بوده است، ادامه داد: 65 درصد سبد انرژی استان را گاز تشکیل می دهد و با توجه به کاهش دما و افزایش مصرف گاز طبیعی، از مشترکان انتظار می رود برای پایداری شبکه های گازرسانی در مصرف گاز طبیعی صرفه جویی کنند.

مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان تصریح کرد: مشترکان می توانند با رعایت برخی موارد ساده از قبیل پوشیدن لباس مناسب فصل سرما، نصب پرده های ضخیم پشت پنجره ها و تنظیم دمای رفاه بین 18 تا 21 درجه سانتی گراد، میزان مصرف گاز خود را تا حد زیادی کاهش دهند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش 26 درصدی مصرف گاز در زنجان

افزایش 26 درصدی مصرف گاز در زنجان