مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 6 آذر 1400 ساعت 05:252021-11-27اقتصادي

بیش از 11 هزار هکتار از باغات سیب آذربایجان غربی تحت پوشش آبیاری نوین


مدیر آب و خاک و امور فنی مهندسی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: 11 هزار و 500 هکتار از باغات سیب استان تحت پوشش آبیاری نوین قرار گرفته است.

- ایسنا/آذربایجان غربی مدیر آب و خاک و امور فنی مهندسی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: 11 هزار و 500 هکتار از باغات سیب استان تحت پوشش آبیاری نوین قرار گرفته است.

آرین در گفت و گو با ایسنا در خصوص اینکه سیب درختی را به دلیل پر آب بودن از یکی از گزینه های علل خشک شدن دریاچه ارومیه قلمداد می کنند، گفت : تغییرات اقلیمی و استمرار خشکسالی متعاقب آن باعث کاهش بارندگی ها در طی سالهای اخیر در کشور شده است که با کنترل و کاهش برداشت منابع آب سطحی و زیرزمینی و مدیریت بهینه آب و توجه بیشتر به مدیریت مصرف به جای تأکید بر مدیریت عرضه آب می توان از بروز بحران کم آبی جلوگیری کرد.

وی با تاکید بر فراهم کردن زمینه جهت امکان استفاده از مشارکت حداکثری مردم برای توسعه سیستم های نوین آبیاری در اراضی باغی استان گقت : در حال حاضر 60 هزار و 465 هکتار باغ سیب بارور در استان وجود دارد که برابر آمار تقریبا 11 هزار و 500 هکتار باغ سیب از سال 1374 تحت پوشش سامانه های نوین آبیاری قرار گرفته است.

آرین افزود: با توجه به اینکه تجهیز اراضی باغی به سیستم ابیاری قطره ای ، تقاضا محور بوده و براساس درخواست متقاضی انجام می گیر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بیش از 11 هزار هکتار از باغات سیب آذربایجان غربی تحت پوشش آبیاری نوین

بیش از 11 هزار هکتار از باغات سیب آذربایجان غربی تحت پوشش آبیاری نوین