مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 6 آذر 1400 ساعت 05:352021-11-27اقتصادي

تصفیه آب توازن کشتی ها با نانوسامانه ایرانی


با توجه به الزام شناورها برای استفاده از آب تصفیه شده تا سال 2024، یکی از شرکت های فناور نانوسامانه ای برای مدیریت و تصفیه آب توازن کشتی ها تولید کرده که در حال حاضر بر روی یکی از شناورهای داخل کشور نصب شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، مهندس حسینی، مدیرعامل یکی از شرکت های بخش خصوصی گفت: کشتی ها به منظور جابه جایی کالاهایی از قبیل نفت، مواد معدنی و کانتینرها نیازمند بهره گیری از سیستم های متعددی جهت حفظ ثبات کشتی و قابلیت مانور آن در طول سفر هستند که یکی از این سیستم ها، آب توازن است که بر اساس آن کشتی ها در هر دو حالت بدون حمل بار و تخلیه بخشی از بار در بندر، آب توازن را به منظور عملکرد مؤثر و بی خطر کشتی تنظیم می کنند.

وی آب توازن را آبی دانست که به منظور کنترل فشارهای وارده بر یک کشتی و ثبات آن برداشت می شود و ادامه داد: آب توازن حاوی گونه های زیستی و ارگانیزم های متنوعی از باکتری ها، ویروس ها، گیاهان و موجودات ساحلی هستند و این آب عموما توسط کشتی ها طی مسافت های طولانی حمل می شود و سپس به هنگام تخلیه، گونه های زیستی متخاصم را به اکوسیستم جدید وارد می کند که می تواند منجر به آلودگی آب ها شود.

حسینی خاطر نشان کرد: این در حالی است که کنوانسیون های مربوط به ایمنی دریانوردی و حفاظت از محیط زیست الزاماتی را برای استفاده از آب تصفیه شده به


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تصفیه آب توازن کشتی ها با نانوسامانه ایرانی

تصفیه آب توازن کشتی ها با نانوسامانه ایرانی