مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 6 آذر 1400 ساعت 06:452021-11-27بين الملل

چشم انداز مبهم مذاکرات هسته ای


مذاکرات هسته ای ایران با طرف های غربی و گروه 4 +1 و آمریکا از روز 8 آذر در وین از سر گرفته می شود و به اعتقاد بسیاری از کارشناسان این مذاکرات دارای پیچیدگی خاصی خواهد بود و نتایج آن نامعلوم خواهد بود.

- ایسنا/اصفهان مذاکرات هسته ای ایران با طرف های غربی و گروه 4 +1 و آمریکا از روز 8 آذر در وین از سر گرفته می شود و به اعتقاد بسیاری از کارشناسان این مذاکرات دارای پیچیدگی خاصی خواهد بود و نتایج آن نامعلوم خواهد بود.

توافق هسته ای برجام در قالب قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل با هدف اعتماد سازی در مورد برنامه هسته ای ایران و همچنین رفع موانع اقتصادی و برداشتن تحریم ها در دوره ریاست حزب دموکرات به رهبری باراک اوباما با ایران و کشورهای 1+5 در 23 تیر 1394 منعقد شد، اما با خروج یک طرفه آمریکا در اردیبهشت 1397 و در دوران ریاست ترامپ این توافقنامه عملاً کارایی خود را از دست داد و طرف های غربی با وجود عمل کردن ایران به تعهدات خود به تعهداتشان عمل نکردند.

با روی کار آمدن دولت دموکرات ها در آمریکا و وعده های جو بایدن برای بازگشت به برجام این خوش بینی برای برخی به وجود آمد که این توافقنامه احیا شود، اما آمریکایی ها مرتب خواسته های جدیدی را مطرح کردند و خواستار مطرح شدن برنامه موشکی ایران در مذاکرات شدند که ایران مطرح شدن این موضوع را خط قرمز خود ع


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چشم انداز مبهم مذاکرات هسته ای

چشم انداز مبهم مذاکرات هسته ای