مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 6 آذر 1400 ساعت 06:502021-11-27اقتصادي

تولید بیش از 11 هزار کیلوگرم ماهی خاویاری در استان البرز


مدیر امور شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان البرز از تولید بیش از 11 تن ماهی خاویاری در پنج واحد تولیدی استان خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، لاله ضیاییان روز شنبه ششم آذر در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در راستای سیاست گذاری و برنامه ریزی در جهت افزایش راندمان تولید و با رویکرد بهره گیری از گونه های سازگار با تغییر اقلیم، با فعالیت تعداد پنج واحد تولید ماهیان خاویاری، میزان 11.

2 تن ماهی خاویاری در استان تولید شده است.

مدیر امور شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی البرز با بیان اینکه این اقدام در راستای استفاده چند منظوره از منابع آب شیرین، افزایش بهره وری و توسعه آبزی پروری، ایجاد تنوع گونه ای در پرورش آبزیان و کمک به تولید و اقتصاد کشاورزان صورت گرفته، افزود: به منظور استفاده از ظرفیت آبی و با توجه به شرایط آب و هوایی مساعد استان، با مشارکت شیلات و بخش خصوصی در چهار شهرستان کرج، اشتهارد، ساوجبلاغ، نظرآباد، رهاسازی بچه ماهیان خاویاری و پرورش این آبزی با ارزش اقتصادی صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه پرورش ماهیان خاویاری به دلیل داشتن بازار مصرف داخلی و خارجی و قیمت مناسب، دارای توجیه اقتصادی است، تصریح کرد: گونه های مختلف ماهی خاویاری در کشور وجود دارند که با توجه به شرایط اقلیمی متنوع استان برای توسعه فعالیت های آبز


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تولید بیش از 11 هزار کیلوگرم ماهی خاویاری در استان البرز

تولید بیش از 11 هزار کیلوگرم ماهی خاویاری در استان البرز