مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 6 آذر 1400 ساعت 08:452021-11-27سياسي

خانه ی خدا در محلات تاریخی متولی ندارد؟


امام صادق(ع)، مساجد را خانه های خدا در روی زمین می خواند، از طرفی این خانه های خدا در بافت های تاریخی گاهاً به دلیل نوع معماری و جایگاه فرهنگی، - ایسنا/یزد امام صادق(ع)، مساجد را خانه های خدا در روی زمین می خواند، از طرفی این خانه های خدا در بافت های تاریخی گاهاً به دلیل نوع معماری و جایگاه فرهنگی، اجتماعی و سیاسی خود، ارزشی فراتر از سایر مساجد دارند اما بعضاً در غفلت مسئولان چراغشان خاموش است و به نظر می رسد هیچ دستگاهی متولی آنها نیست.

بسته شدن در برخی از مساجد به روی مردم در گوشه و کنار شهرها دلایلی متعددی می تواند داشته باشد که البته بافت جهانی و تاریخی یزد نیز از این مقوله مستثنی نیست.

در روزگاران قدیم، مساجد زیادی اعم از کوچک و بزرگ به دنبال سکونت جمعیت زیاد متدین این دیار در بافت تاریخی شهر ایجاد شده که نه تنها میزبان نمازگزاران بوده بلکه همواره مامن مسافران و افراد غیربومی نیز بوده است و نمونه ی بارز آن مسجد حظیره است که در ابتدا گرمخانه ی افراد بی سرپناه بوده و بعدها به پایگاه انقلاب در شهر یزد تبدیل شده است.

با این اوصاف، متاسفانه امروز برخی از این مساجد واقع در بافت تاریخی بلااستفاده و در آنها به روی نمازگزاران و گردشگران بسته است، شاید خالی بودن این مساجد تاریخی و مهیا نشدن انها برای حضور افراد از جمله گردشگرا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خانه ی خدا در محلات تاریخی متولی ندارد؟

خانه ی خدا در محلات تاریخی متولی ندارد؟