مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 6 آذر 1400 ساعت 09:302021-11-27سياسي

پل های تاریخی اصفهان در جریان اعتراضات آسیبی ندید


معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان گفت: در جریان اعتراضات روز گذشته اصفهان، پل های تاریخی آسیبی ندید.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگفت: اعتراضات اخیر در نزدیکی پل خواجو رخ داد و نگران آسیب به پل های تاریخی در اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان وجود داشت؛ از همین روی یگان حفاظت میراث فرهنگی در پل خواجو مستقر شد.

البته خوشبختانه مردم نسبت به آثار تاریخی حساسیت دارند و به این آگاهی رسیدند که به این بناها آسیبی وارد نشود.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان ادامه داد: مردم برای مطالبه گری از دولت جمع شده بودند و بحث آسیب به آثار تاریخی به هیچ عنوان مطرح نبود، مردم به سطحی از آگاهی رسیدند که هیچ مشکلی در خلال تحصن کشاورزان و اعتراضات روز گذشته برای پل خواجو و دیگر آثار تاریخی اصفهان ایجاد نشد.

وی تاکید کرد: مردم اصفهان برای مطالبه آب و احیای زنده رود در هفته های گذشته گردهم جمع شدند و این مطالبه خود یک ارزش تاریخی دارد، مردمی که برای جریان رود در زیر پل های تاریخی مطالبه گری می کنند، هیچگاه به پل ها آسیبی نمی زنند.

طاهری درباره فرونشست در آثار تاریخی اصفهان که ناشی از عدم جاری بودن زاینده رود است، تصریح کرد: مساله فرونشست در اصفهان وجود دارد و سازمان زمین شناسی نیز آن را تأیید کرده است


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پل های تاریخی اصفهان در جریان اعتراضات آسیبی ندید

پل های تاریخی اصفهان در جریان اعتراضات آسیبی ندید