مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 6 آذر 1400 ساعت 12:352021-11-27پزشكي

750 بیمار مبتلا به ایدز در مشهد تحت درمان و مراقبت قرار دارند


کارشناس مسئول پیشگیری از ایدز و هپاتیت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: حدود 750 بیمار مبتلا به HIV شناسایی شده در مناطق تحت پوشش این دانشگاه تحت مراقبت های درمانی و دارویی قرار دارند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، علی حسین پور اظهار کرد: حدود 750 بیمار مبتلا به HIV شناسایی شده در مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد تحت مراقبت های درمانی و دارویی رایگان قرار دارند.

وی ادامه داد: 20 آبان تا 20 آذر ماه سال جاری به این موضوع اختصاص یافته است و تست های رپید در اختیار مراکز قرار داده شده است تا موارد مشکوک به این بیماری شناسایی و تحت مراقبت های درمانی و دارویی حوزه بهداشت قرار بگیرند.

کارشناس مسئول پیشگیری از ایدز و هپاتیت معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان این که چهار مرکز در مشهد برای خدمت رسانی به این بیماران در نظر گرفته شده است، افزود: این خدمات در دو شهرستان قوچان و چناران نیز به بیماران ارائه می شود و سایر بیماران شهرستان های تحت پوشش دانشگاه نیز برای غربالگری و دریافت خدمات درمانی به مشهد مراجعه می کنند.

وی با تأکید بر این که باید از برچسب رفتار ضد اخلاقی به این افراد پرهیز کرد تا آنان با آسودگی خاطر برای بررسی این بیماری مراجعه کنند، گفت: بیماری ایدز تا ده سال در بدن انسان بدون علامت می ماند ولی در این مدت احتمال انتقال


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

750 بیمار مبتلا به ایدز در مشهد تحت درمان و مراقبت قرار دارند

750 بیمار مبتلا به ایدز در مشهد تحت درمان و مراقبت قرار دارند