مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 6 آذر 1400 ساعت 12:552021-11-27اقتصادي

رشد 10برابری تولید داروها و فرآورده های گیاهی و سنتی


تولید گیاهان دارویی در ایران که زیست بومی فعال دارد، در دهه اخیر با هم افزایی ها و استفاده از توان دانش ‎بنیان ها و شرکت های خلاق، رشدی 10 برابری را تجربه کرده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، در حال حاضر طبق آخرین آمار، حدود 186 هزار شرکت دانش بنیان، 58 شرکت خلاق، 360 شرکت فناور تولیدکننده دارو و فرآورده گیاهی در کشور فعالیت می کنند که در کل می توان گفت تعداد شرکت های فعال در صنعت گیاهان دارویی که شامل کشت، بسته بندی، بذر، شیرین کننده های گیاهی و غیره می شود، حدود 800 شرکت است.

این زیست بوم، طی دهه اخیر با افزایش 10 برابری تولید داروها و فرآورده های گیاهی و سنتی دارای مجوز مواجه بوده است؛ یعنی 20درصد کل مجوزهای داروهای تولیدی کشور به این بخش تعلق دارد.

اتفاقی که با تکمیل زنجیره زیست بوم فناوری و نوآوری رخ داد.

امروز بیش از 6 سلامتکده و 250 هزار هکتار زمین زیر کشت در کنار شرکت های دانش بنیان و خلاق برای رونق دادن به صنعت گیاهان دارویی و طب سنتی به کار گرفته شده اند.

به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، ارقام و اعداد نشان می دهند که این صنعت در مسیر رشد و توسعه قرار دارد، این کار با کمک مراکز نوآوری و شتاب دهنده های تخصصی با سرعت و کیفیت بیشتری به پیش می راند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رشد 10برابری تولید داروها و فرآورده های گیاهی و سنتی

رشد 10برابری تولید داروها و فرآورده های گیاهی و سنتی