مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 7 آذر 1400 ساعت 06:202021-11-28اقتصادي

هشدار درباره ارزانی بیش از حد نیروی بادی


مدیر شرکت زیمنس گمسا هشدار داد رقابت یک دهه ای برای کاهش هزینه تولید نیروی بادی ممکن است ادامه پیدا نکند زیرا توان مالی تولیدکنندگان توربین برای ادامه سرمایه گذاری در فناوریهای جدید را کاهش می دهد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، رونق سرمایه گذاری در انرژی سبز برای پرداختن به تغییرات اقلیمی کمک کرده است هزینه نیروی بادی به سطحی کاهش پیدا کند که می تواند با سوختهای فسیلی مانند زغال سنگ و گاز طبیعی رقابت کند.

آندریاس نوئن، مدیر اجرایی زیمنس گمسا به رویترز گفت: آنچه به شکل روشنی به آن دست یافتیم این است که نیروی بادی اکنون ارزانتر از هر منبع دیگری است اما بر این باورم که نباید آن را بیش از حد ارزان کنیم.

طبق تحقیقات برن اشتاین، در اروپا نیروی بادی و خورشیدی در حال حاضر به میزان قابل توجهی ارزانتر از زغال سنگ، گاز طبیعی و نیروی هسته ای است.

تقاضا برای توربینهای بادی تحت تاثیر گذار سبز در رکورد بالایی قرار دارد اما قیمتهای پایینتر و رقابت فزاینده، حاشیه سود را منقبض کرده است.

مدیر شرکت زیمنس گمسا گفت: ما احتمالا نیروی بادی را بیش از حد ارزان کرده ایم.

توانایی صنعت برای ادامه سرمایه گذاری در فناوریهای جدید و کارخانه ها در صورت ادامه کاهش هزینه نیروی بادی با این نرخ، کاهش پیدا خواهد کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هشدار درباره ارزانی بیش از حد نیروی بادی

هشدار درباره ارزانی بیش از حد نیروی بادی