مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 7 آذر 1400 ساعت 06:402021-11-28سياسي

مدیرآب منطقه ی یزد: صفرشدن افت آبخوان ها اولویت سند سازگاری با کم آبی باشد


مدیرعامل شرکت آب منطقه ای یزد گفت: در سند سازگاری با کم آبی استان ، به صفر رساندن افت آبخوان ها و حفظ زیرکشت محصولات موجود در اولویت می باشد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس در اردکان، محمدمهدی جوادیان زاده صبح امروز در جلسه رویداد آبی اردکان که با حضور فرماندار، مدیران حوزه آب و جمعی از کشاورزان شهرستان  برگزار شد، با شنیدن مشکلات کشاورزان شهرستان و با بیان این که تنش آبی سراسر کشور را فراگرفته  و مشکلات باید سراسری حل شود، به برنامه سازگاری با کم آبی اشاره و اظهار کرد: در این برنامه برای رفع نگرانی بخش کشاورزی، بحث حفاظت از آب های زیرزمینی ،حفظ سطح زیرکشت موجود و به صفر رساندن افت آب های زیرزمینی در اولویت قرار گرفته است.

وی با اشاره به شوری و کمبود آب شهرستان اردکان  و نیاز گیاهان به یک دوره آبشویی و نگرانی کشاورزان، افزود: با تشکیل یک تیم کارشناسی با محوریت فرمانداراردکان جهاد کشاورزی، نماینده کشاورزان و نماینده ای از شرکت آب منطقه ای یزد جهت برآورد نیاز واقعی گیاه و بازنگری پروانه  چاههای کشاورزی در کمیسیون رسیدگی به آب های زیرزمینی، این نگرانی ها مرتفع شود.

مدیر شرکت آب منطقه ای یزد همچنین با اشاره به نصب 94 درصدی کنتور هوشمند چاه های کشاورزی به نصب 100 درصدی کنتورها تا پایان سالجاری تاکید کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مدیرآب منطقه ی یزد: صفرشدن افت آبخوان ها اولویت سند سازگاری با کم آبی باشد

مدیرآب منطقه ی یزد: صفرشدن افت آبخوان ها اولویت سند سازگاری با کم آبی باشد