مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 7 آذر 1400 ساعت 08:552021-11-28اقتصادي

اختراعی هوشمند که یاریگر کشاورزان است/ عشق به وطن دلیل بازگشت به ایران


«علی روشنیان فرد» جوان مخترع اردبیلی است که علم خود را در مسیر رفع مشکلات کشاورزان قرار داده و در این مسیر موفق به ساخت مجموعه ای از ادوات تخصصی کشاورزی برای استحصال حبوبات همانند عدس شده است.

- خبرگزاری فارس - اردبیلمریم محرمی: امروزه کشاورزی دقیق به عنوان روشی موثر برای افزایش بهره وری در تولید محصول به شمار می آید.

یکی از اصلی ترین تکنولوژی هایی که در این زمینه استفاده می شود، رباتیک و ماشین های هوشمند است که به کارگیری آن در کشاورزی سبب امنیت غذایی، بهبود قیمت و کیفیت محصولات کشاورزی و کاهش اثرات زیانبار محیطی خواهد شد.

اما این مسأله با چالش هایی روبه رو است که باعث می شود با وجود پیشرفت های زیادی که در این زمینه صورت گرفته، رباتیک و ماشین های هوشمند به طور گسترده مورد استفاده قرار نگیرد.

علی روشنیان فرد مخترع جوان اردبیلی و استادیار گروه مهندسی بیوسیستم دانشگاه محقق اردبیلی است که موفق به طراحی و ساخت مجموعه ای از سیستم ها و ادوات تخصصی کشاورزی برای استحصال حبوبات مثل عدس شده شده است.

وی فارغ التحصیل رشته رباتیک ادوات کشاورزی از دانشگاه هوکایدو ژاپن، رییس هسته علمی کشاورزی دقیق دانشگاه محقق اردبیلی و معاون نوآوری، مرکز نوآوری و رشد دانشگاه محقق اردبیلی است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اختراعی هوشمند که یاریگر کشاورزان است/ عشق به وطن دلیل بازگشت به ایران

اختراعی هوشمند که یاریگر کشاورزان است/ عشق به وطن دلیل بازگشت به ایران