مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 7 آذر 1400 ساعت 10:252021-11-28اقتصادي

زمین های غرق در غرقابی و آب هایی که هدر می رود


با وجود هشدارها زیاد نسبت به خشکسالی و کمبود آب درکرمانشاه، متأسفانه هنوز کشاورزانی در این استان هستند که برای آبیاری، آب را در کرت های زمین رها کرده و باعث بالا رفت هدر رفت آب می شوند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از کرمانشاه، آبیاری غرقابی یا کرتی هنوز توسط برخی از کشاورزان استان انجام می شود و این  هدر رفت آب در  این روش کشاورزی سنتی در حالی است که منابع آبی استان شامل ذخایر زیرزمینی، ذخیره پشت سدها و آب های سطحی در حال کاهش بوده و کارشناسان مدام به بغرنج تر شدن وضعیت هشدار می دهند.

 این روش آبیاری مسیر کانال کم عرض خاکی را که باز می کند آب به سرعت و سیل وار در زمین جاری می شود، بخش زیادی از خاک با حرکت تند آب شسته شده و به پایین دست روان می شود و لحظه ای بعد تنها ردی از نمناکی خاک در مزرعه خودنمایی می کند.

با اینکه دولت در سال های اخیر امتیاز و تشویق های خوبی برای تجهیز زمین های کشاورزی به سامانه های نوین آبیاری در نظر گرفته اما هنوز کشاورزانی هستند که در این  زمینه اقدام  نکرده و توجهی به فرسایش، شور و قلیایی و باتلاقی شدن خاک، تخریب زمین های کشاوزی و مهم تر از آن هدر رفت آب در این شرایط حساس ندارند.

کشاورزان روستاهای حوزه دهستان شیان شهرستان اسلام آباد غرب در جواب سئوال خبرنگار فارس مبنی بر اینکه چرا با وجود در اختیار گذاش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زمین های غرق در غرقابی و آب هایی که هدر می رود

زمین های غرق در غرقابی و آب هایی که هدر می رود