مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 7 آذر 1400 ساعت 11:252021-11-28سياسي

زاینده رود را می توان 2 ساله احیا کرد/ تخلف وزارت نیرو در فروش پساب ها


عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به احداث 1200 آب بند در مسیر زاینده رود گفت: در زمان بارگذاری جمعیت در طرح های جدید مسکن با جمعیت 500 هزار نفر کسی فکر نکرد که آب شرب آنها از کجا باید تأمین شود؟ - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، مهدی طغیانی نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در برنامه سلام تهران شبکه پنج سیما، اوضاع کم آبی کشور و اصفهان را تشریح کرد.

طغیانی درباره آخرین وضعیت نصف جهان پس از اعتراض کشاورزان در بستر زاینده رود توضیح داد و ناآرامی های اصفهان را محدود به دو سه نقطه شهر اصفهان دانست.

نماینده مردم اصفهان با اشاره به 2 مشکل مهم در این استان، گفت: مشکل تخصیص آب در اصفهان قدمت 20 ساله دارد که کشاورزان شرق و غرب این شهر در پی قطع آب رودخانه، زندگی سختی را می گذرانند.

طغیانی با اشاره به روال طبیعی تخصیص آب، اظهار داشت: برای پایین دست، حقابه ای در نظر گرفته شده و در طومار شیخ صفویه، نحوه تقسیم بندی آب به هر بخش ذکر شده است.

در دهه 30 کشاورزان خود به احداث تونل انتقال آب کمک کردند که طی آن تأمین آب شرب لحاظ شده بود.

در حال حاضر 300 میلیون مترمکعب از آب رودخانه جهت تأمین آب شرب است، متأسفانه طرح های انتقال و بارگذاری های فراتر از ظرفیت وضعیت را به این نقطه رسانده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زاینده رود را می توان 2 ساله احیا کرد/ تخلف وزارت نیرو در فروش پساب ها

زاینده رود را می توان 2 ساله احیا کرد/ تخلف وزارت نیرو در فروش پساب ها