مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 7 آذر 1400 ساعت 12:152021-11-28اقتصادي

برداشت 3میلیون تن محصولات زراعی در سطح استان همدان


مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان همدان از برداشت سه میلیون و 100هزار تن محصولات زراعی در این شهرستان خبر داد.

- علی بایگانه اظهار کرد: سالیانه 620 تا 650 هزار هکتار از زمین های کشاورزی سطح شهرستان زیر کشت محصولات زراعی می رود که از این میزان 200 هزار هکتار آن به صورت آبی و مابقی بصورت دیم کشت می شود.

وی محصولات آبی زراعی استان همدان را شامل گندم، جو، سیب زمینی، چغندر قند و نباتات علوفه ای و محصولات دیم را شامل غلات برشمرد و افزود: سالیانه سه تا 5.

3 میلیون تن انواع محصولات زراعی در سطح استان تولید می شود که متاسفانه بدلیل بارندگی کم سال گذشته این میزان کاهش محصولات زراعی در سال جاری کاهش پیدا کرد.

وی میزان محصولات زراعی تولید و برداشت شده سال زراعی 99-1400 استان را سه میلیون و 100 هزار تن اعلام کرد و یاد آور شد: عمده این محصولات برداشت شده زراعی، شامل غلات، نباتات علوفه ای، سیب زمینی و چغندر قند بوده است.

بایگانه ادامه داد: آخرین برداشت محصولات زراعی مربوط به سیب زمینی و چغندر بوده که برداشت سیب زمینی به اتمام رسیده اما در شهرستان های جنوبی استان در مزارع محدودی هنوز چغندر قند در حال برداشت است .

وی اضافه کرد: استان همدان قطب تولید سیب زمینی کشور به شمار می رود و سالیانه حدود یک میلیون تن سیب زمینی و 500 هزار تن چغند قند در استان همدان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برداشت 3میلیون تن محصولات زراعی در سطح استان همدان

برداشت 3میلیون تن محصولات زراعی در سطح استان همدان