مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 8 آذر 1400 ساعت 05:402021-11-29ورزشي

«زریوار» را دریابید/بزرگترین دریاچه آب شیرین جهان در معرض نابودی+فیلم و عکس


«دریاچه زریوار» مریوان به عنوان یکی از بزرگترین چشمه های آب شیرین جهان و نگین آبی غرب کشور مطرح است که این روزها به دلیل کم توجهی در معرض نابودی قرار گرفته که اگر در کوتاه مدت چاره ای برای آن اندیشیده نشود، - 100 تا ماهی می گیرم نوه هایم مقداری بازی می کنند و بعد رها می کنم، هدفم از این کار تفریح و سرگرمی است.

نوه های پیرمرد خوشحال از جست و خیز ماهی ها با ذوق و شوق روی پولک ماهی ها دست می کشند و از پدربزرگ می خواهند یکی یکی آنها را رها کند.

چند اردک ماهی هم به قلاب زده است، می گوید: همین اردک ماهی ها بلای جان زریوار شده اند و نسل هرچه ماهی کم یاب و نایاب را از دریاچه زریوار نابود کرده اند.

مسئولان به داد زریوار برسند نیزارها بزرگترین بلای جان زریوار هستند و کام شیرین این دریاچه را تلخ کرده اند، زمانی همین پارسال سطح آب در کنار آن دیواره سنگی بود، خشکسالی از یک سو، نیزارها و غیره همه دست به دست هم داده و نفس های بزرگترین دریاچه آب شیرین جهان را به شماره انداخته اند.

مسوولان باید به صورت اصولی فکری برای نجات این دریاچه بکنند نسخه های مقطعی دردی از تلخ کامی این دریاچه شیرین دوا نمی کند، گاهی اوقات برخی افراد از سر ناآگاهی نیزارها را برای نجات زریوار آتش می زنند، این نیزارها امروز محل زندگی وحوش و پرندگان است، لذا بی توجهی به زریوار


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«زریوار» را دریابید/بزرگترین دریاچه آب شیرین جهان در معرض نابودی+فیلم و عکس

«زریوار» را دریابید/بزرگترین دریاچه آب شیرین جهان در معرض نابودی+فیلم و عکس