مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 8 آذر 1400 ساعت 07:252021-11-29سياسي

افغانستان، حمل و نقل و انرژی 3 دغدغه مهم سران اکو


پانزدهمین اجلاس سران سازمان همکاری اقتصادی (ECO) در «عشق آباد» با بررسی سه موضوع مهم افغانستان، حمل و نقل و انرژی برگزار شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار دفتر منطقه ای خبرگزاری فارس، پانزدهمین اجلاس سران کشورهای سازمان اکو به ریاست قربانقلی بردی محمداف و ازبکستان حضور داشتند.

 رییس جمهور ترکمنستان در سخنانی در این اجلاس، زمینه های همکاری را در چارچوب سازمان بیان و تاکید کرد: طرف ترکمنستانی با دلایل موجه برگزاری این مجمع را رویداد مهمی برای تقویت همکاری در حوزه های اقتصادی، تجاری، سرمایه گذاری، فرهنگی و بشردوستانه می داند.

رییس دولت ترکمنستان گفت وگوهای ترکمنستان و اکو، توسعه موفقیت آمیز روابط دوستانه و حسن همجواری با هر یک از کشورهای عضو سازمان را به طور جداگانه مورد اشاره قرار داد.

بردی محمداف با اشاره به اهمیت گسترش حوزه حمل و نقل و ارتباطات خاطرنشان کرد: ترکمنستان اولویت های سازمان اکو را توسعه همکاری ها در حوزه حمل ونقل و انرژی می داند.

وی تاکید کرد: در حال حاضر این بخش از همکاری به طور عینی به عنوان یک روند تعیین کننده در رشد اقتصاد جهانی موثر خواهد بود.

رییس جمهور ترکمنستان با ذکر نمونه هایی از اجرای مرحله ای احداث خطوط انتقال برق در مسیر ترکمنستان - با دسترسی به کشورهای اروپایی و خاورمیانه و منطقه آسیا و اقیانوسیه، مطر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افغانستان، حمل و نقل و انرژی 3 دغدغه مهم سران اکو

افغانستان، حمل و نقل و انرژی 3 دغدغه مهم سران اکو