مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 8 آذر 1400 ساعت 09:502021-11-29اقتصادي

چاره ای جز افزایش حقوق ها برای سال آینده نداریم


یک کارشناس حوزه کار با بیان اینکه مهار تورم و جلوگیری از افزایش نیافتن قیمت کالاهای اساسی به دلیل افزایش نرخ جهانی کالاها سخت و دشوار خواهد بود، - تاکید کرد: به جهت حفظ قدرت معیشت کارگران، بازنشستگان و حتی کارمندان ناگزیریم حقوق و دستمزدها در سال آینده را به تناسب نرخ تورم افزایش دهیم.

حمید حاج اسماعیلی در گفت وگو با ایسنا، در ارزیابی برگزاری جلسات دستمزد شورای عالی کار و افزایش حداقل دستمزدها اظهار کرد: معتقدم با توجه به هدفگذاری که اکنون برای طراحی بودجه سال آینده وجود دارد، تمایل به افزایش دستمزدها به اندازه تورم نیست.

علتش این است که غیر از مباحثی که در حوزه مالیاتها و گمرک مطرح است، هنوز منابع درآمدی خاصی برای بودجه سال آینده شناسایی نکرده ایم.

وی ادامه داد: در حال حاضر تلاش ها بر این است که وفق میزان تورم دستمزدها افزایش پیدا نکند اما این کار در شرایطی محقق خواهد شد که بتوان نرخ تورم را کنترل کرد یعنی اگر درصدد آن هستند که حقوق ها را افزایش ندهند باید حقیقتا تورم را کنترل و مهار کنند در غیر این صورت جلوگیری از افزایش حقوق و دستمزد به زیان کارگران و بازنشستگان و حتی کارمندان خواهد بود.

این کارشناس حوزه کار تصریح کرد: اگر مسیر تورم کاهنده باشد و دولت بتواند ثبات قیمت در کالاهای اساسی ایجاد کند می توان پذیرفت که حقو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چاره ای جز افزایش حقوق ها برای سال آینده نداریم

چاره ای جز افزایش حقوق ها برای سال آینده نداریم