مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 9 آذر 1400 ساعت 06:052021-11-30بين الملل

اردوغان به امارات می رود؛ آیا تل آویو و قاهره ایستگاه های بعدی هستند؟


رییس جمهور ترکیه از سفر خود به امارات در ماه فوریه آتی در پی گشودن صفحه جدیدی از روابط میان آنکارا و ابوظبی خبر داد و به برداشتن گام های مشابه با مصر و رژیم صهیونیستی برای بهبود سطح روابط با آن ها اشاره کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، رسانه های ترکی می گویند که رجب طیب اردوغان رییس جمهور و مصر است.

به نوشته خبرگزاری فرانسه، اردوغان در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره روابط پر تنش ترکیه با اسراییل و مصر گفت: زمانی که این تصمیم را بگیریم؛ آماده خواهیم بود تا سفرا را طبق جدول زمانی مشخص معرفی کنیم و به تدریج پیش خواهیم کرد .

روابط بین آنکارا و تل آویو از زمانی که نظامیان صهیونیست در سال 2010 به کشتی ترکیه ای حامل کمک های بشردوستانه به نوار غزه حمله کرد و موجب کشته شدن چندین نفر از سرنشینان این کشتی شد، تیره شده بود.

پس از کشته شدن چندین نفر از معترضان فلسطینی در نوار غزه، ترکیه و اسراییل سفرای خود را در سال 2018 فراخواندند.

در نوامبر جاری، نخستین تماس میان اسحاق هرتزوک به عنوان رییس رژیم صهیونیستی و اردوغان چند ساعت پس از آزادی زوج اسراییلی که به اتهام جاسوسی در ترکیه دستگیر شده بودند، برقرار شد در حالی که از سال 2013، چنین تماسی در چنین سطحی میان دو طرف برقرار نشده بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اردوغان به امارات می رود؛ آیا تل آویو و قاهره ایستگاه های بعدی هستند؟

اردوغان به امارات می رود؛ آیا تل آویو و قاهره ایستگاه های بعدی هستند؟