مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 9 آذر 1400 ساعت 06:102021-11-30اقتصادي

بازار اجاره روند صعودی گرفت


افزایش نرخ های بازار اجاره طی چهار سال گذشته در حالی فشار به خانوارهای مستاجر را افزایش داده که سطح دستمزد جامعه کارمندی و کارگری که اغلب از اقشار اجاره نشین هستند متناسب با رشد قیمت اجاره افزایش نداشته است.

- به همین دلیل بسیاری از مستاجران مجبور به کوچ طبقاتی از شمال به مرکز، از مرکز به جنوب و از جنوب به خارج از تهران شده اند.

با اینکه آمار دقیقی از نرخ اجاره نشینی کارگران وجود ندارد تخمین زده می شود که حدود نیمی از خانوارهای کارگری اجاره نشین و بنا به گفته هادی ساداتی ـ نایب رییس کانون انجمن های صنفی کارگران ساختمانی ـ حدود 90 درصد کارگران ساختمانی مستاجر هستند.

تدابیر دولت هم ظاهرا تاثیری در کنترل قیمت اجاره بها نداشته است.

دولت طی دو سال گذشته سقف مجاز افزایش اجاره بها در شهر تهران را 25 درصد اعلام کرد اما آمار رسمی نشان می دهد آبان سال قبل نرخ افزایش اجاره بها در تهران 28.

7 درصد و در سال جاری 51.

6 درصد بوده است.

تسهیلات 70 میلیون تومانی کمک ودیعه مسکن هم به دلایلی همچون سخت گیری بانکها درخصوص معرفی ضامن، حکم مُسکن را هم برای خانوارهای اجاره نشین ندارد.

گزارشهای گویای آن است از زمان تصویب وام ودیعه مسکن در خردادماه 1400 رویه یکسانی در بانک های عامل برای پرداخت وام ودیعه مسکن وجود نداشته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بازار اجاره روند صعودی گرفت

بازار اجاره روند صعودی گرفت