مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 9 آذر 1400 ساعت 06:352021-11-30سياسي

تعیین عرصه و حریم محوطه آتشکده خرمدشت کاشان


رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کاشان از پایان انجام عملیات گمانه زنی تعیین عرصه و حریم محوطه چهارتاقی خرمدشت خبر داد.

- مهران سرمدیان در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: تعیین عرصه و حریم این اثر تاریخی به منظور حفاظت قانونی و جلوگیری از روند تخریب آن جزء اولویت های اداره میراث فرهنگی کاشان بود که به علت محدود بودن اعتبار مطالعاتی این امر تاکنون محقق نشده بود.

وی افزود: با توجه به اهمیت حفظ اثر، پس از انجام هماهنگی های لازم و با نظارت مسئول حوزه باستان شناسی اداره، برنامه گمانه زنی تعیین عرصه و پیشنهاد حریم با کسب مجوز از پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری کشور آغاز شد.

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کاشان، تصریح کرد: عملیات گمانه زنی به سرپرستی عباس رضایی نیا، عضو هیات علمی دانشگاه کاشان و با همکاری گروه باستان شناسی این دانشگاه و با حمایت مالی موسسه مطالعات دانشگاه کاشان، بخشدار مرکزی و دهیاری روستای خرمدشت انجام شد.

وی گفت: بر مبنای گمانه های کاوش شده در محوطه چهارطاقی، محدوده عرصه و حریم پیشنهادی چهارطاقی مشخص و همراه با ضوابط مربوطه تهیه شده است که پس از بررسی شورای حریم ها در اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان و وزارتخانه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی این موضوع نهایی خواهد شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تعیین عرصه و حریم محوطه آتشکده خرمدشت کاشان

تعیین عرصه و حریم محوطه آتشکده خرمدشت کاشان