مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 9 آذر 1400 ساعت 07:452021-11-30بين الملل

رایزنی وزرای خارجه تاجیکستان و روسیه؛ کشته شدن 2 تاجیک محور مذاکره


وزیر امور خارجه تاجیکستان در تماس تلفنی با همتای روس خود بر ضرورت تحقیق همه جانبه در مورد کشته شدن تعدادی از شهروندان این کشور در منطقه «ایرکوتسک» روسیه و مجازات عاملان آن تاکید کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، سراج الدین مهرالدین وزیر امور خارجه تاجیکستان و سرگیی لاوروف وزیر امور خارجه فدراسیون روسیه در تماس تلفنی با یکدیگر گفت و گو کردند.

طرفین وضعیت و دورنمای همکاری تاجیکستان و روسیه را بررسی و در مورد همکاری دو کشور در چارچوب سازمان پیمان امنیت جمعی با تمرکز به اجرای تصمیمات اجلاس شورای امنیت جمعی پیمان امنیت جمعی در شهر دوشنبه، تبادل نظر کردند.

روسای نهادهای امور خارجه تاجیکستان و روسیه در بخش دیگری به درگیری که 12 نوامبر سال جاری در یکی از روستاهای استان ایرکوتسک فدراسیون روسیه رخ داده و بر اثر آن شهروندان تاجیکستان کشته شدند، به طور مفصل بررسی کردند.

وزیر امور خارجه تاجیکستان در این راستا توجه همتای روس خود را به ضرورت تحقیق همه جانبه این حادثه و مجازات عاملان این جنابت جلب کرد.

سران نهادهای دیپلماتیک تاجیکستان و روسیه به توافق رسیدند که قضیه مذکور را تحت نظارت ویژه نهادهای دیپلماتیک دو کشور قرار دهند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رایزنی وزرای خارجه تاجیکستان و روسیه؛ کشته شدن 2 تاجیک محور مذاکره

رایزنی وزرای خارجه تاجیکستان و روسیه؛ کشته شدن 2 تاجیک محور مذاکره