مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 9 آذر 1400 ساعت 09:102021-11-30حوادث

اصلی ترین دلیل گریه خردسالان عدم قانونمندی است


یک روانشناس حوزه کودک و نوجوان گفت: اصلی ترین دلیل گریه خردسالان عدم قانونمندی است که براثر قوانین خیلی زیاد یا قوانین خیلی کم در خانه به وجود می آید، - خانواده ها و والدین کمال گرا که از همان کودکی، بسیار زیاد به کودک می گویند این کار را بکن یا این کار را نکن، بچه های لجبازتری دارند و بیشتر از خانواده های دیگر با چالش روبه رو هستند.

مهسا ساداتی بالادهی در گفت وگو با ایسنا با اشاره به چگونگی برخورد با گریه کودکان، تصریح کرد: برخی از والدین شکایت می کنند که چرا فرزند خردسال من گریه می کند و هرچه که می خواهد را با گریه به دست می آورد؟ باید بگوییم که سنین 2 تا 6 سال، سن لجبازی کودکان است چراکه کودکان در این سنین به ویژه 2 سالگی نمی توانند نیازهای خود را به طور کامل بگویند بنابراین با گریه این نیازها و خواسته ها را بیان می کنند.

وی افزود: اما مسئله اصلی این است که از سن 2 سالگی ما شروع به آموزش قانون به کودکان می کنیم و می خواهیم قانون های جدیدی را به او آموزش دهیم، قانون ها متفاوت هستند که می توان به قوانین گرفتن از پوشک، گرفتن شیر از کودک و حتی جدا کردن اتاق خواب کودک باشد؛ اعمال این قوانین لجبازی را در کودک تشدید می کند و باعث می شود کودک در این سن بیشتر گریه کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اصلی ترین دلیل گریه خردسالان عدم قانونمندی است

اصلی ترین دلیل گریه خردسالان عدم قانونمندی است