مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 9 آذر 1400 ساعت 09:552021-11-30سياسي

تذکر نماینده اردبیل به وزیران نیرو و خارجه درباره سدسازی کشور ترکیه


نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی از وزرای نیرو و امور خارجه خواست که موضوع سدسازی کشور ترکیه در منطقه را پیگیری کنند چرا که در آینده با مشکل کم آبی روبرو خواهیم شد.

- نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی از وزرای نیرو و امور خارجه خواست که موضوع سدسازی کشور ترکیه در منطقه را پیگیری کنند چرا که در آینده با مشکل کم آبی روبرو خواهیم شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، حجت الاسلام سیدکاظم موسوی در جلسه علنی امروز (سه شنبه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی با اشاره به سدسازی کشور ترکیه بیان کرد: این سد با برنامه 50 سال و ذخیره میلیاردها مترمکعب آب احداث می شود و با توجه به اینکه در دهه های بعد بی آبی در دنیا حاکم خواهد بود و یک لیتر آب در برابر یک لیتر نفت ارزش پیدا می کند، این سدسازی باعث می شود که آب هایی که از کوهستان آذربایجان شرقی به ارس می رود کم شده و حقابه ما مورد تضییع قرار خواهد گرفت.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی از وزرای نیرو و خارجه خواست که به این موضوع رسیدگی کنند چرا که دشت مغان که یک پنجم گندم کشور را تامین می کند، در آینده با مشکل کم آبی روبرو خواهد شد.

انتهای پیام


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تذکر نماینده اردبیل به وزیران نیرو و خارجه درباره سدسازی کشور ترکیه

تذکر نماینده اردبیل به وزیران نیرو و خارجه درباره سدسازی کشور ترکیه