پاویون ایران مصداق ترشی هفت بیجار بودیک معمار درباره پاویون ایران در اکسپو 2020 دبی می گوید: امسال پاویون ایران با تولی گری شرکت سهامی نمایشگاه بین المللی و وزارت صمت، به صورت داوطلبانه و تلاش هایی که صورت گرفت، - بین 14 نهاد تقسیم شد که می توانست اتفاق خوبی تلقی شود؛ ولی چون کیوریتور و مدیریت یک پارچه ای در فضای پاویون ایران وجود نداشت، هر نهاد ساز خود را زده بود که نتیجه ی پاویون ایران، چون یک ترشی هفت بیجار شد. چندی پیش در راستای نقدهای وارده به پاویون ایران در اکسپوی 2020 دبی صحبتی داشتیم با نشید نبیان ـ طراح معمار پاویون ایران ـ که بنابر گفته های او، تنها طراحی کالبد پاویون ایران بر عهده آنها بوده و فضای داخلی غرفه های پاویون به نهادهای مختلف سپرده شده که جز بخش تکنولوژی، سایر غرفه ها بدون مشورت با طراح اقدام به طراحی و پر کردن غرفه های خود کرده اند. حال در همین راستا پای صحبت های مهرداد زواره محمدی ـ معمار ـ که از پاویون ایران در اکسپو بازدید کرده است، نشستیم تا نظر او را درباره پاویون ایران در اکسپو 2020 دبی و اثرات کلی اکسپو بر معماری را جویا شویم. او در ابتدا به ایسنا می گوید: از سال 2010 که مصادف است با برگزاری اکسپوی شانگهای تا اکسپوی 2015 میلان و اکسپوی 2020 دبی که یک سال به خاطر کرونا به تعویق افتاد، درگیر موضوع پاویون ایران در اکسپو بوده ام. برچسب ها: |
آخرین اخبار سرویس: |