مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 10 آذر 1400 ساعت 05:052021-12-01بين الملل

بازگشایی کنسولگری عربستان در افغانستان


به دنبال پیشروی های طالبان، عربستان سعودی در مرداد ماه سال جاری تمام دیپلمات و کارکنان خود را از پایتخت افغانستان خارج کرد.

- عربستان روز سه شنبه اعلام کرد که کنسولگری سفارت خود را در کابل پایتخت افغانستان برای ارائه خدمات کنسولی به شهروندان افغان بازگشایی کرده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایرنا از رویترز ، رسانه های عربستانی اعلام کرده اند فعالیت کنسولگری این کشور در کابل از روز سه شنبه آغاز شده است.

بر پایه این گزارش، به دنبال پیشروی های طالبان، عربستان سعودی در مرداد ماه سال جاری تمام دیپلمات و کارکنان خود را از پایتخت افغانستان خارج کرد.

پس از تسلط طالبان بر افغانستان، بسیاری از کشورها سفارت خانه های خود در کابل را تعطیل کرده و دیپلمات های خود را از این کشور خارج کردند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایرنا، طالبان هفتم سپتامبر (16 شهریور) گذشته اقدام به تشکیل دولت موقت در افغانستان کرده است.

آمریکا در کنار انگلیس و متحدانش در چارچوب پیمان آتلانتیک شمالی، 20 سال پیش به بهانه مبارزه با تروریسم به افغانستان حمله کردند.

آنها پس از دو دهه اشغالگری و تخریب این کشور، 2 هزار و 313 میلیارد دلار هزینه و حدود 2 هزار و 500 کشته، اوت گذشته سراسیمه افغانستان را ترک کردند تا مهر دیگری بر کارنامه سیاه سیاست های مداخله جویانه غرب در خاورمیانه ثبت شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بازگشایی کنسولگری عربستان در افغانستان

بازگشایی کنسولگری عربستان در افغانستان