مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 10 آذر 1400 ساعت 05:252021-12-01بين الملل

پایان نشست «همکاری آسیای مرکزی و کره جنوبی» با تصویب یک بیانیه


چهاردهمین نشست وزرای امور خارجه مجمع «همکاری آسیای مرکزی و کره جنوبی» در شهر «دوشنبه» پایتخت تاجیکستان با تصویب یک بیانیه به پایان رسید.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، چهاردهمین نشست وزرای امور خارجه مجمع همکاری آسیای مرکزی و کره جنوبی در شهر دوشنبه پایتخت تاجیکستان با تصویب یک بیانیه به پایان رسید.

بنابر اظهارات سراج الدین مهرالدین وزیر امور خارجه تاجیکستان و ریاست دوره ای این مجمع، هیئت های رسمی کشورهای آسیای مرکزی و کره جنوبی بر این دیدگاه اتفاق نظر دارند که مجمع همکاری آسیای مرکزی و کره جنوبی سال به سال پتانسیل خود را افزایش داده و به اهداف ترسیم کرده خویش دست می یابد.

وی گفت: بیانیه مشترک وزرای امور خارجه کشورهای عضو مجمع حاوی ارزیابی کشورهای آسیای مرکزی و کره جنوبی از وضعیت همکاری ها و چشم انداز آتی آن است.

تصویب برنامه کاری دبیرخانه مجمع برای سال 2022 در راستای حمایت از پروژه های مربوط به حوزه هایی مانند حمل و نقل و لجستیک، انرژی، نوسازی و تنوع بخشی صنعتی، تغییرات آب و هوایی و محیط زیست، بهداشت و پزشکی، آموزش، فرهنگ و گردشگری از اهمیت زیادی برخوردار است.

وزیر خارجه تاجیکستان افزود: کشورهای شرکت کننده از بحث و گفت و گو و تبادل نظر در فضای دوستانه، عمل گرایانه و حسن اعتماد ابراز رضایت کردند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پایان نشست «همکاری آسیای مرکزی و کره جنوبی» با تصویب یک بیانیه

پایان نشست «همکاری آسیای مرکزی و کره جنوبی» با تصویب یک بیانیه