مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 10 آذر 1400 ساعت 07:102021-12-01سياسي

مشکلات افزایش بی حساب داروخانه ها/مناطق محروم ضرر می کنند


عضو شورای عالی نظام پزشکی، به تشریح ایرادات آیین نامه جدید تاسیس داروخانه ها پرداخت.

- ، احمد آدینه با اشاره به اینکه تبلیغ دارو مصارف القایی ایجاد می کند، افزود: تبلیغ و ایجاد زمینه برای مصرف القایی دارو، هم از نظر قانونی تخلف است و هم از نظر اخلاقی و انسانی غیر مجاز است، لذا افزایش بی حساب داروخانه ها زمینه را برای این تخلفات فراهم می کند.

وی در بیان سایر مشکلات حاصل از آیین نامه جدید تأسیس داروخانه ها، گفت: طبق این آیین نامه همه متقاضیان تأسیس داروخانه به شهرهای بزرگ روی آورده و متقاضی مناطقی هستند که از نظر اقتصادی مرفه تر باشند؛ لذا مناطق کمتر برخوردار کماکان محروم خواهند ماند.

عضو داروساز شورای عالی نظام پزشکی با بیان اینکه یکی از اهداف نظام سلامت عدالت در دسترسی به خدمات است؛ تصریح کرد: بر اساس آن خدمات دارویی داروخانه ها باید به طور متناسب در کشور پخش شود و اگر این مهم را به افراد واگذار نماییم تا بر اساس درآمد اقتصادی خود محل داروخانه را تعیین و تصمیم گیری کنند؛ طبیعی است که به مناطق کمتر برخوردار نمی روند.

به گفته وی، وظیفه حاکمیتی دولت است که راهکار مناسبی برای این موضوع داشته باشد که متأسفانه در این آیین نامه چنین تدبیری اندیشیده نشده است و اثرات القایی فروش بیشتر و داروهای گران تر به مردم جهت تأمین هزینه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مشکلات افزایش بی حساب داروخانه ها/مناطق محروم ضرر می کنند

مشکلات افزایش بی حساب داروخانه ها/مناطق محروم ضرر می کنند