مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 10 آذر 1400 ساعت 07:202021-12-01اقتصادي

توزیع هوشمند برنج، روغن و شکر از امروز/ واسطه ها حذف می شود


مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران از عرضه 3 قلم کالای تنظیم بازاری مهم دیگر شامل برنج، روغن و شکر در سامانه هوشمند توزیع از امروز خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، توزیع هوشمند مواد غذایی و محصولات کشاورزی یکی از روش های مهم برای از بین بردن واسطه ها و دلالان است که باعث افزایش بی دلیل  چند برابری قیمت از تولید تا مصرف می شود.

تاثیر دلالان به حدی است که این افزایش قیمت ها بعضی موقع به صدها درصد هم می رسد یعنی محصول از زمان تولید تا رسیدن به دست مصرف کننده به چندین برابر قیمت فروخته می شود.

سیستم توزیع هوشمند یکی از روش هایی است که با توسعه اینترنت و استارت آپ ها در جهان شکل گرفته و در کشورها از آن به عنوان راهکار مقابله با واسطه گری و دلالی استفاده می شود که کشور هند یکی از آنها است و نتیجه قابل قبولی هم گرفته است.

با آغاز به کار دولت سیزدهم، این روش توزیع در وزارت جهاد کشاورزی  کلید خورده و آنطور که مسئولان می گویند قرار است این روش در اکثر محصولات اجرا شود.

 اسماعیل قادری فر مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران در باره توزیع هوشمند کالا گفت: از امروز 10 آذرماه شاهد عرضه 3 قلم کالای تنظیم بازاری مهم دیگر شامل برنج، روغن و شکر هستیم و تا هفته آینده لبنیات هم به این اقلام اضافه خواهد شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توزیع هوشمند برنج، روغن و شکر از امروز/ واسطه ها حذف می شود

توزیع هوشمند برنج، روغن و شکر از امروز/ واسطه ها حذف می شود