مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 10 آذر 1400 ساعت 07:252021-12-01بين الملل

45 کشور جهان در معرض خشکسالی/کمبود آب مسئله جهانی شده است


تغییرات آب و هوایی و گرم شدن کره زمین باعث شده 45 کشور جهان از جمله کشورهای اروپایی و آمریکایی در معرض خشکسالی قرار بگیرند، در حال حاضر تقریبا همه جهان با این پدیده شوم دست و پنجه نرم می کنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، گزارش نهادهای بین المللی و مراکز پژوهش جهانی نشان می دهد 45 کشور جهان در معرض خشکسالی هستند که نه فقط در کشورهای آفریقایی و آسیایی بلکه در کشورهایی که شاید فکرشان را هم نمی کردیم مانند  استرالیا، ایتالیا، اسپانیا و حتی آمریکا نمود بیشتری دارد.

تغییرات آب و هوایی، گرم شدن کره زمین، افزایش مصرف آب در حوزه های مختلف شرب، صنعتی و کشاورزی و نبودن الگوی خاص مصرف  از عواملی است که به این خشکسالی دامن زده است.

گزارش زیر به بخشی از هشدارها و پژوهش های نهادهای بین المللی درباره خشکسالی آینده و خطراتی که برای زندگی آینده دارد و نیز کشورهایی که درگیر این پدیده هستند، می پردازد.

*45 کشور جهان در معرض خشکسالی هستند ناسا اعلام کرد: 45 کشور جهان در 30 سال آینده در معرض خشکسالی هستند و این خشکسالی 30 تا 35 سال طول می کشد.

میزان تاثیری که گرما برای زمین دارد و عواقب آن همچون خشکسالی به اندازه ای جدی و خطرناک است که هشدارها برای مهار گازهای گلخانه ای و جلوگیری از پیامدهای ناگوار مثل سیل جاری شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

45 کشور جهان در معرض خشکسالی/کمبود آب مسئله جهانی شده است

45 کشور جهان در معرض خشکسالی/کمبود آب مسئله جهانی شده است